Pasażerowie lądujący na Lotnisku Chopina od czerwca mogą korzystać z taksówek na aplikację firmy Bolt. Jednak zanim zamówiony samochód odbierze ich z terminala, na oddalonym o kilkaset metrów parkingu rozgrywa się walka o klienta na gołe pięści.

1 czerwca weszło w życie porozumienie pomiędzy Lotniskiem Chopina a firmą Bolt, na mocy którego kierowcy estońskiego przewoźnika na aplikację mają prawo świadczenia usług na terenie portu. W oczekiwaniu na zlecenia taksówki czekają na oddalonym o kilkaset metrów parkingu sąsiadującym z rondem Jana Szala. Kierowcy ustawiają się na nim w kolejce, jednak nie wszyscy przestrzegają zasad. Dochodzi do sporów, które kierowcy Bolta rozstrzygają przy użyciu pięści. 

Bójki kierowców Bolta pod Lotniskiem Chopina

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Więcej
    Komentarze
    Sprawę zna Martyna Kurowska z Bolta. - Wspomniana sytuacja była nieporozumieniem pomiędzy kierowcami. Udało nam się ustalić prowodyra, wobec którego zostały wyciągnięte konsekwencje — zapewnia.
    ============

    Gdyby Bolt chciał rzeczywiście coś z tym zrobić, to by po pierwszej z opisanych sytuacji dał jedno ostrzeżenie, a po drugiej wylogował tych obywateli sowieckich z systemu, i skończyłoby się rumakowanie.
    @pankracypanasiuk
    oni jeżdżą po kilka osób na jednej "licencji", więc bolt może im ....
    już oceniałe(a)ś
    5
    2
    @Udet112345
    Bolt jakby chciał to może uwalić im tą "licencję" i wszyscy by spadli z rowerka, ale widać nie chce.
    już oceniałe(a)ś
    8
    0
    @Udet112345
    A anulowanie licencji nie będzie rozwiązaniem?
    już oceniałe(a)ś
    5
    0
    @nie.lubie.ich
    Widać, że kasa płynie gdzieś bokiem wobec tego rozwiązanie problemu jest nieopłacalne.
    Nie można zrobić w Warszawie miejskich taxi, a reszcie podziękować?
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    Agresywni Gruzini?? Nowe, nie znałem. Ich sposób jazdy również pozostawia wiele do życzenia, na drugiego, na trzeciego, jednokierunkową pod prąd, chyba zapomnieli, że to nie Tbilisi ani Batumi. Czy nieoficjalne wiadomości, o gangach złodziejskich grasujących na Ursynowi, które składają się z obywateli tego państwa zyskają prawo publikacji w GW, może warto podpytać o to policjantów z KSP?
    @lyw
    aż dziwne że noża nie wyciągnął
    już oceniałe(a)ś
    8
    0
    @lyw
    Nie słyszałeś nigdy o polskich złodziejach i wyczynach polskich złotówek?
    Policja (spotkałem się z tym zgłaszając stłuczkę) ma spiskową teorię, że w Warszawie całe zło to Gruzini. Nie bronię Gruzinów, ale zapewne ich udział nie przekracza 5-10%, reszta to nasi. W policji ton nadają kibice Legii, a ci już się wypowiedzieli…
    już oceniałe(a)ś
    3
    11
    @ja-ja-ja
    a skąd te dane?
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    @lyw
    "o gangach złodziejskich grasujących na Ursynowi"

    Gruzińska bandyterka działa w całym kraju.
    już oceniałe(a)ś
    7
    2
    @ja-ja-ja
    Słyszałem i o polskich, a jakże. Jednak ostatnimi czasy liczba różnych zdarzeń rośnie lawinowo, dla przykładu: "26-letni Gruzin uciekał przed policjantami rozbijając kilkanaście samochodów. Nie zważał na znaki drogowe, wjechał też na chodnik. Został zatrzymany przez śródmiejskich policjantów. Wkrótce usłyszy zarzuty." lub "400 zarzutów usłyszał fałszerz dokumentów, który zaopatrywał cudzoziemców świadczących usługi przewozu osób na aplikację. 31-letniego Gruzina zatrzymali w Warszawie funkcjonariusze Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej. Teraz cudzoziemiec odpowie przed sądem, do którego trafił już akt oskarżenia"
    Dla mnie mogą nadawać ton i brzmienie kibice Wichru Kobyłka, byleby byli skuteczni i działali w ramach i granicach prawa.
    już oceniałe(a)ś
    6
    2
    To nie działa na zasadzie "kto kliknie pierwszy ten jedzie po klienta" ?
    Po drugie - gdyby BOLT chciał to by w sekundę wywalił z aplikacji takiego kierowcę.
    @(?'?-'?)?
    Tyle, że to nie oznaczałby, że gruziński bandzior przestałby jeździć. Przecież to jest kompletnie poza kontrolą, za kółko może wsiąść każdy. Ktoś ma jest formalnie kierowcą a auto tłuczone jest przez kilku kolesi non-stop. Jak coś się stanie to nawet nie wiadomo kto to jest i gdzie mieszka.
    już oceniałe(a)ś
    4
    2
    @Killick
    Pełna zgoda - sytuacja z Warszawy - samochód z oznaczeniem Uber uderza w tył samochodu przed sobą - kierowca Ubera wyskakuje i biegiem ucieka - kierowca poszkodowany wysiada i stoi z otwartymi ustami patrząc za smagłym sprinterem. Dodam, że w Uberze siedziała pasażerka.
    już oceniałe(a)ś
    5
    1
    I potem taki nabuzowany, który przed chwilą się bił ma mnie wieźć? Dziękuje, wolę 60-letniego taksówkarza.
    @synromka
    Problem w tym, że 60-letniego taksówkarza, spokojnego i znającego miasto jak własną kieszeń oraz mówiącego po polsku nie ma bo odszedł na emeryturę. Bardzo mało młodych garnie się do tej niełatwej czasem i niezbyt wysoko płatnej profesji, niestety.
    już oceniałe(a)ś
    5
    1
    @tmeu
    Wystarczy nie zamawiać Bolów, Uberów i Grosików - w klasycznych taksówkach, nawet tych zamawianych poprzez aplikację masz klasycznych kierowców. Nigdy w Warszawie zamawiając usługę w 19191 nie spotkałem się z kierowcom innej narodowości niż Polakiem. Może drożej ale spokojnie.
    już oceniałe(a)ś
    3
    1
    @pro65
    Nie spotkałeś się z kierowcOM?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Ubogacenie kulturowe. Ale jest taniej :) Super :)
    już oceniałe(a)ś
    64
    12
    odebrać licencję i tych co nie przestrzegają prawidłowej jazdy wywalić stąd
    już oceniałe(a)ś
    24
    2
    Bez sensu aplikacja, a decyduje miejsce w kolejce. Wystarczy żeby podjeżdżający logował się w apce,
    już oceniałe(a)ś
    18
    3
    Moim zdaniem to nie problem kierowców tylko zadziwiającej od zawsze polityki Okęcia. Najpierw przez kilkadziesiąt lat tolerowali mafię. Później zabrali się za sztuczne ograniczanie dostępu dla taxi. Zamiast zezwolić wszystkim licencjonowanym taxi, pozwala się tylko wybranym, że szkodą dla pasażerów i na końcu dla samego lotniska.
    już oceniałe(a)ś
    12
    0