Koleje Mazowieckie chcą pozyskać w najbliższych latach ponad 100 nowych pociągów. Na początek udało się podpisać dwie umowy: jedna dotyczy 14 składów elektrycznych Stadlera, a druga sześciu szynobusów Pesy.
Koleje Mazowieckie to największy przewoźnik samorządowy w Polsce. Jego pociągi kursują od 20 lat. W 2024 r. zabrały rekordową liczbę 64,8 mln podróżnych. Dzięki wspólnej taryfie biletowej mają ogromne znaczenie w codziennych podróżach po Warszawie i aglomeracji stołecznej. Przewoźnik obsługuje w sumie 630 km tras na Mazowszu i na odcinkach przygranicznych.
W środę, 12 marca w urzędzie marszałkowskim podpisano dwie umowy, dzięki którym spółka zyska nowy tabor. Z tej okazji rozmarzył się marszałek Mazowsza Adam Struzik (PSL): - Zainteresowanie transportem kolejowym stale rośnie. Mam nadzieję, że dojedziemy do 100 mln pasażerów rocznie i to nie będzie nasze ostatnie słowo.
Wszystkie komentarze