Koleje Mazowieckie chcą pozyskać w najbliższych latach ponad 100 nowych pociągów. Na początek udało się podpisać dwie umowy: jedna dotyczy 14 składów elektrycznych Stadlera, a druga sześciu szynobusów Pesy.

Koleje Mazowieckie to największy przewoźnik samorządowy w Polsce. Jego pociągi kursują od 20 lat. W 2024 r. zabrały rekordową liczbę 64,8 mln podróżnych. Dzięki wspólnej taryfie biletowej mają ogromne znaczenie w codziennych podróżach po Warszawie i aglomeracji stołecznej. Przewoźnik obsługuje w sumie 630 km tras na Mazowszu i na odcinkach przygranicznych.

W środę, 12 marca w urzędzie marszałkowskim podpisano dwie umowy, dzięki którym spółka zyska nowy tabor. Z tej okazji rozmarzył się marszałek Mazowsza Adam Struzik (PSL): - Zainteresowanie transportem kolejowym stale rośnie. Mam nadzieję, że dojedziemy do 100 mln pasażerów rocznie i to nie będzie nasze ostatnie słowo.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Aleksandra Sobczak poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    Jak będzie popyt, pojedziemy do Łodzi, a skoro nie ma połączeń do Łodzi, to nie ma popytu. Można? Można!
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    Płocka wyborcza nie ma już osób do publikowania informacji lokalnych? Za mało subskrybentów? Ostatnio to informacji lokalnych zero
    już oceniałe(a)ś
    3
    2