Najpierw dwa lata korowodów po oddaniu wieżowca Varso Tower, a potem tylko dwa miesiące od umowy z nowymi władzami PKP i przejście podziemne do Dworca Centralnego już czynne. Po siedmiu latach pasażerowie odzyskali też skrót do przystanków tramwajowych w al. Jana Pawła II.

Znikła tymczasowa ściana między podziemiami Dworca Centralnego a schodami ruchomymi na parter wieżowca Varso Tower u zbiegu al. Jana Pawła II i Chmielnej. A to oznacza, że piesi znowu mogą w końcu korzystać z korytarza, który prowadzi do peronów kolejowych i na oblegane przystanki tramwajowe w kierunku Żoliborza i Mokotowa.

Od 2017 r. musieli nadkładać drogi przez rondo Czterdziestolatka. Siedem lat temu słowacki inwestor HB Reavis zamknął prowizoryczne, istniejące od połowy lat 70. XX w. drewniane schody, które powstały podczas budowy Dworca Centralnego. Właśnie zaczynał głęboki wykop pod fundamenty i garaż biurowca Varso Tower. Po jego otwarciu w 2022 r. powstało zejście (schody zwykłe i ruchome) do podziemi, którymi administrują kolejarze, ale ku zdziwieniu pieszych nie można było korzystać z tego skrótu.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Więcej
    Komentarze
    To teraz jeszcze ktoś musi zastąpić w warszawskim metrze Lejka i jego familię to da się przejść bezpośrednio z metra Centrum na dworzec Śródmieście...
    @aegis_of_heart
    Ten tunel nie powstanie dopóki nie zaczną modernizacji średnicówki…więc jeszcze sobie poczekamy ://
    już oceniałe(a)ś
    7
    0
    Fajnie. Jeszcze niech odblokują tą drogę wewnętrzną przy Mennica Tower między Prostą a Pereca
    już oceniałe(a)ś
    19
    1
    Gwoli ścisłości to stare schody oryginalnie faktycznie były drewniane, ale już co najmniej kilkanaście lat temu zamieniono je na kamienne.
    już oceniałe(a)ś
    9
    0
    Czy "podnośnik dla osób z niepełnosprawnościami" znowu będzie sterowany manualnie przez fachowca, który akurat ma godzinną przerwę na posiłek?
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    A kiedy zniknie ohydny parking na klepisku nad tunelem kolejowym zaraz obok Varso?
    @Holyoke
    Remont średnicówki a potem wzmocnienie stropu i budowa nad tym w przyszłości.
    już oceniałe(a)ś
    3
    0