Najpierw dwa lata korowodów po oddaniu wieżowca Varso Tower, a potem tylko dwa miesiące od umowy z nowymi władzami PKP i przejście podziemne do Dworca Centralnego już czynne. Po siedmiu latach pasażerowie odzyskali też skrót do przystanków tramwajowych w al. Jana Pawła II.
Znikła tymczasowa ściana między podziemiami Dworca Centralnego a schodami ruchomymi na parter wieżowca Varso Tower u zbiegu al. Jana Pawła II i Chmielnej. A to oznacza, że piesi znowu mogą w końcu korzystać z korytarza, który prowadzi do peronów kolejowych i na oblegane przystanki tramwajowe w kierunku Żoliborza i Mokotowa.
Od 2017 r. musieli nadkładać drogi przez rondo Czterdziestolatka. Siedem lat temu słowacki inwestor HB Reavis zamknął prowizoryczne, istniejące od połowy lat 70. XX w. drewniane schody, które powstały podczas budowy Dworca Centralnego. Właśnie zaczynał głęboki wykop pod fundamenty i garaż biurowca Varso Tower. Po jego otwarciu w 2022 r. powstało zejście (schody zwykłe i ruchome) do podziemi, którymi administrują kolejarze, ale ku zdziwieniu pieszych nie można było korzystać z tego skrótu.
Wszystkie komentarze
Ten tunel nie powstanie dopóki nie zaczną modernizacji średnicówki…więc jeszcze sobie poczekamy ://
Remont średnicówki a potem wzmocnienie stropu i budowa nad tym w przyszłości.