Warszawę i Białystok dzieli ok. 200 kilometrów. Na tej trasie pasażerowie do niedawna mieli do wyboru podróż autobusem lub własnym samochodem. Po zakończeniu remontu torów, do gry wróciło PKP Intercity. Narodowy przewoźnik kolejowy na tę trasę skierował m.in. testowany przeze mnie nowy pociąg Dart - nazywany "polskim pendolino".
Fot. Jakub Panek / Gazeta Stołeczna, warszawa.wyborcza.pl
Fot. Jakub Panek / Gazeta Stołeczna, warszawa.wyborcza.pl
Bilety na tej trasie, w drugiej klasie można kupić za 30 zł, w ramach tzw. Biletu Taniomiastowego. Można je łączyć ze zniżkami ustawowymi, dzięki czemu przykładowo studenci za przejazd zapłacą 15 zł.
Ponadto PKP Intercity na trasie Białystok - Warszawa - Białystok wprowadziło Bilet Abonamentowy. Kosztuje 150 zł, jest ważny przez trzy miesiące, w drugiej klasie pociągów TLK lub IC (obsługiwanych składami Dart). Oferta umożliwia skorzystanie z siedmiu przejazdów, płacąc jedynie za pięć (z BA cena jednego biletu to 21 zł). Co ważne - bilet nie jest imienny, więc może z niego korzystać nawet kilka osób równocześnie - tyle, ile przejazdów zostało jeszcze do wykorzystania. Można go przekazywać członkom rodziny, przyjaciołom, znajomym. Przed każdą podróżą Bilet Abonamentowy należy aktywować w kasie. Oferta jest dostępna wyłącznie w kasach biletowych.
Fot. Jakub Panek / Gazeta Stołeczna, warszawa.wyborcza.pl
W moim teście skorzystałem także z usług Polskiego Busa. Szkocki przewoźnik obecny w Polsce od czerwca 2011 roku zdobył już zaufanie wielu podróżnych. Jest liderem przewozów autokarowych po naszym kraju, m.in. na trasie do Białegostoku. Na testowany przeze mnie kurs nie było już wolnych miejsc.
Fot. Jakub Panek / Gazeta Stołeczna, warszawa.wyborcza.pl
Ceny biletów w Polskim Busie zmieniają się dynamicznie i zaczynają standardowo od 2 zł (1 zł za bilet i 1 zł za tzw. opłatę rezerwacyjną). Gdy sprawdzałem ceny na kilka godzin przed odjazdem, za przejazd w jedną stronę trzeba było zapłacić, w zależności od godziny wyjazdu od 7 do 12 zł.
Fot. Jakub Panek / Gazeta Stołeczna, warszawa.wyborcza.pl
Wszystkie komentarze