Na wiadukcie nad linią PKP, który już 11 lat czeka na dojazdy, było sprzątanie i tort ze świeczkami. Ursus zaczął budować wjazd, ale brakuje 12 mln zł i miejsca na zjazd w Piastowie. - Mieszkańcy obrzeży pilnie potrzebują ustawy metropolitalnej! - upominał się radny Krzysztof Daukszewicz.

Ursus dokładnie 47 lat temu przestał być samodzielnym miastem i 1 sierpnia 1977 r. został wcielony do Warszawy. Była to forma represji za przeprowadzony rok wcześniej strajk w fabryce traktorów z blokadą torów PKP, który brutalnie stłumiły władze PRL. Powstał wtedy Komitet Obrony Robotników.

W 2013 r. nad ruchliwą linią kolejową w kierunku Pruszkowa otwarto południową obwodnicę Warszawy, a obok niej stanął mały wiadukt. Na jezdni o szerokości siedmiu metrów leży asfalt, obok na pieszych czeka chodnik. Tyle że od 11 lat brakuje dojazdów i dojść, które miały wykonać lokalne samorządy. Tak się złożyło, że w poprzek wiaduktu przebiega granica Warszawy z Piastowem.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Agata Żelazowska poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    proszę nie narzekać, sprawy posuwają się do przodu. Będzie już można wjechać na wiadukt, zawrócić na nim i zjechać. To duży postęp w stosunku do stanu obecnego.
    @jedno_japko
    I zimą zjechać na sankach i nartach. Postuluje zbudowanie wyciągu narciarskiego.
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    Serio, potrzebna jest ustawa, żeby zbudować wiadukt łączący 2 gminy?
    @tymo
    najwyraźniej jest skoro na styku warszawy i innych gmin ciągle są problemy
    już oceniałe(a)ś
    7
    2
    Swoją drogą co stanęło na przeszkodzie żeby zbudować dojazdy w 2013? Przy koszcie całej obwodnicy były to grosze.
    @Udet112345
    dobre pytanie na które nikt nie chce odpowiedzieć
    już oceniałe(a)ś
    8
    0
    @Udet112345
    bo obwodnicę budowało państwo, a wiadukt leży w gestii miasta?
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    @Osiemgwiazd
    a miasto to jakiś teren eksterytorialny względem państwa? po prostu badziewne planowanie inwestycji i tyle - mimo że państwo powinno być wzorowym inwestorem.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Niech żyje I Zjazd w Piastowie! Niech żyje Polska Zjednoczona Partia (ta od zjazdów...zapomniałem...)
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    Przede wszystkim to potrzebna jest korekta granic miasta - dorównanie do S2 i S8 w Ursusie i na Bemowie poniżej Dywizjonu 303.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Niech nam żyje wiadukt sto lat!
    (będzie mu to potrzebne, bo mniej więcej za tyle czasu zbudują oba wjazdy na niego)
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Ale dlaczego budując dojazd do wiaduktu, zaorano dojazd do ścieżki rowerowej, która sobie biegła bokiem wzdłuż POW i w ogóle nie kolidowała z budową.
    @czarnymnietek
    koliduje z nasypami i dlatego przebieg będzie nieco zmieniony
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    Niedawno były wybory samorządowe, co o tym mówili wybrani radni? Raczej to jest droga nacisku a nie "zawołajcie ministra"
    @anybodyelse
    Ci z pisu nic, pozostali poprzedniej kadencji obiecywali wiadukt już we wrześniu 2024 ha ha
    już oceniałe(a)ś
    1
    0