Walka o most Krasińskiego zakończona rezygnacją z projektu
Ratusz szykował się do budowy kolejnej przeprawy przez Wisłę, ale skala mostu i dojazdów do niego przeraziła mieszkańców Żoliborza. Skrzyknęli się w proteście przeciw inwestycji, która ich zdaniem miała doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego dzielnicy. Podczas konsultacji społecznych, które zorganizował ratusz, udało się wprawdzie wypracować rozwiązania, które temu zapobiegały (m.in. zwężenie jezdni ul. Krasińskiego, zmniejszenie węzła z Wisłostradą). Jednak uspokojenie nastrojów na Żoliborzu spowodowała dopiero decyzja wiceprezydenta Warszawy Michała Olszewskiego o wycofaniu wniosku o pozwolenie na budowę.
Ratusz zdecydował, że 1,2 mld zł zarezerwowane na most Krasińskiego woli przeznaczyć na szybsze dokończenie budowy II linii metra aż do bazy technicznej Mory na obrzeżach Bemowa (w 2023 r.). Kolejne zaoszczędzone 80 mln radni przeznaczą w marcu na inwestycje drogowe w prawobrzeżnej części Warszawy. M.in. na Targówku powstanie ul. Nowotrocka, wzrosły też szanse na domknięcie obwodnicy śródmiejskiej między Wiatraczną a rondem Żaba.
Wszystkie komentarze