Więcej
    Komentarze
    Stacja Dw Wschodni bez wyjść na przystanek tramwajowy w kierunku centrum/Dw Wileńskiego (przy okazji - podobno projekt stacji jest kompletnie niezgodny z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego...)
    Stacja Wiatraczna prawie bez wyjść na przystanki tramwajowe, bez wyjść na Waszyngtona
    Stacja Ostrobramska - północna winda kilometry od skrzyżowania
    Stacja Fieldorfa zgodnie z warszawską tradycją odsunięta od skrzyżowania jak najdalej, bez wyjść na północne narożniki ani w kierunku planowanej linii tramwajowej (no, tak, przecież ona nie powstanie to po co tam wyjścia...), południowa winda na środek pasa zieleni

    "Chcieliśmy dobrze, wyszło jak zwykle"
    @mkm..101
    No i wodotrysku brak. Eeech...
    już oceniałe(a)ś
    6
    10
    @mkm..101
    Jak zwykle aby łatwo zbudować, wygodne korzystanie przes pasażera nie jest istotne.
    już oceniałe(a)ś
    11
    2
    @udet1124
    a już "przes" to zdecydowanie!
    już oceniałe(a)ś
    4
    1
    @mkm..101
    Akurat ze Wschodnim to żaden kłopot, bo tam przynajmniej można przejść przez tory na peron. Nie to co w innych miejscach, gdzie między torami jest barierka i zakaz, bo przecież pieszy się zabije ;)
    już oceniałe(a)ś
    4
    2
    @mkm..101

    No i już widać, że w życiu tam nie byleś. No, chyba, ze udało ci się rozwiązać zagadkę jak zmieścić wylot z metra na przystankach tramwajowych na Grochowskiej.
    już oceniałe(a)ś
    2
    1
    @mkm..101
    Nie po to buduje się tam metro aby ludziom pod oknami "przecinaki" jeździły...
    A co do braku wejść na północnych narożnikach to nie przesadzaj, dwudziestu metrów nie chce Ci się przejść? Nawet gdybym skrzyżowanie obok, też byłbym zachwycony. Narzekać to każdy potrafi...
    już oceniałe(a)ś
    5
    5
    @kac
    a nie wiesz po co "gospodarnie" budować metro tam, gdzie już jest komunikacja szynowa? Wiem, przykład Chałubińskiego i dalej, ale to jednak było 35 lat temu. Podobno planistyka i urbanistyka się rozwijają... Jak widac nie w tym grajdole
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    Patrząc na plan tej linii, to zastanawiam się, czy jest to tylko rażąca niegospodarność ścigana na podstawie art. 296 KK, czy korupcja z art. 228 k.k.
    @IYTIYTYT
    No to się zastanawiaj dalej... Jak masz podstawy - złóż doniesienie. Jak nie masz - nie marnuj innym czasu.
    już oceniałe(a)ś
    7
    8
    @kac
    Sam zmarnowaleś swój czas
    już oceniałe(a)ś
    1
    2
    Rozumiem, że jak pod nowymi, "światłymi" planami włodarzy Warszawy pojawia się za dużo krytycznych komentarzy, to się w tekście przestawia akapity i stawia go jako nowy? ;) Na co liczycie? Że ludzie się przekonają do durnoty i marnotrawstwa publicznych pieniędzy? Nikt nie neguje potrzeby metra na Pradze, ale w tym kształcie to są miliardy wyrzucone w błoto, a korzyść minimalna. Przy okazji oczywiście rzecznik deweloperów, pan Olszewski ukręcił łeb całkiem porządnej idei tramwaju na Gocław, bo by mu się 'potoki pasażerskie' nie spięły ;)
    @2veter
    Zlikwidują wszystkie linie lub przekierują je do metra i w ten sposób "zachęci" się ludzi do dłuższej podróży i kilku przesiadek.
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    @2veter
    Wszystkim, którzy hejtują przebieg III linii metra polecam przejechać się i na własne oczy przestudiować miejsca i dzielnice, przez które III linia metra ma przechodzić. Uważam, że ta linia metra we wszystkich wymienionych dzielnicach jest jak najbardziej potrzebna. Przykładowo, zarówno na Goclawiu, jak i na Grochowie jest dużo bloków, w których mieszka bardzo dużo ludzi. Widać, że miasto wyciągnęło wnioski z tego, co stało się na Odolanach - gęsta zabudowa bez infrastruktury. Żyjemy w czasach, w których tok planowania miasta się zmienia, ponieważ infrastruktura miejska powinna iść równolegle z budownictwem.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @2veter
    Bzdury piszesz z tym że nie potrzeba metra to podstawowy środek transportu w dużych miastach metro trzeba rozbudowywać a kierunek praski jest najlepszy i logicznie wybrany
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Po co stacja Nowaka-Jeziorańskiego ? Czy okoliczne hale targowe (Kaufland, Decathlon, Lidl) będą zamienione na cywilizowane osiedla z handlem w przyziemiu ?
    już oceniałe(a)ś
    19
    5
    Ej a czy z racji stacji metra na Mińskiej, zabrane zostaną mieszkańcom Grochowskiej spomiędzy Al. Zieleniecką a Wiatrakia linie autobusowe i tramwajowe, a w zamian będą oni mieli dymać na stację Mińska, żeby dojechać na Stadion w 15 minut zamiast w 10? xD
    już oceniałe(a)ś
    9
    1
    Gdzie jest obwodnica Pragi? Przypominam, że to ma być trasa, dzięki której ma zniknąć tranzyt środkiem dzielnicy. Kiedy obwodnica Pragi? Co, po wybudowaniu III linii metra, będzie ważniejsze od obwodnicy?
    @WarszawaPraga
    Kolejne bieda autostrady nic nie rozwiążą, a bezmyślny ruch samochodów w mieście trzeba ograniczać.
    już oceniałe(a)ś
    5
    8
    @lwplwp
    Ale wiesz, że obwodnica służy właśnie do tego, żeby ograniczać ruch samochodowy w mieście...?
    już oceniałe(a)ś
    8
    2
    @kapitan.kirk
    Aha - a wiesz, że dodawanie kolejnych pasów, dróg itp., zwiększa docelowo ruch wszędzie?
    już oceniałe(a)ś
    2
    4
    @lwplwp
    Nie, nic nie wiem o tym, by wybudowanie drogi omijającej miasto/dzielnicę powodowało zwiększenie ruchu wewnątrz miasta/dzielnicy. Możesz mi wyjaśnić w skrócie naturę tego fenomenu?
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    Przebieg planowanej trasy jest powszechnie krytykowany i zupełnie kuriozalny. Władze miasta nie przeprowadziły żadnych konsultacji społecznych z mieszkańcami Warszawy, zwłaszcza mieszkańcami Gocławia - najbardziej zainteresowanymi trasą III linii, a w warunkach kryzysu budżetu miasta i wielu innych potrzeb inwestycyjnych wydają olbrzymie środki publiczne, pochodzące również z naszych podatków, na projekt, który nigdy nie powinien powstać.
    Głosy krytyki mieszkańców są bardzo liczne, ale niestety również rozproszone.
    Najbardziej elementarne argumenty świadczące o absurdalności projektu:
    - trasa reklamowana, jako "metro na Gocław" ledwo o Gocław zahacza (dwie stacje), nie obejmując zdecydowanej większości jego obszaru i mieszkańców,
    - planowana stacja przy ul. Nowaka - Jeziorańskiego zlokalizowana jest w miejscu o najrzadszej chyba na Gocławiu zabudowie mieszkalnej i zaludnieniu - koło ogródków działkowych (wystarczy rzut oka na mapie google),
    - stacja przy ul. Nowaka - Jeziorańskiego oddalona jest od kolejnej, przy Ostrobramskiej o ok. 300 metrów, a tam pod względem zabudowy i zaludnienia również szału nie ma,
    - trasa metra, która ma łączyć Gocław z centrum wiedzie w przeciwną stronę, zataczając następnie półkole, fundując wycieczkę po Grochowie, na następnie każąc wysiadać z wagonów na Stacji Stadion Narodowy i przemieszczać się na inny peron, podczas gdy autobus linii 507 dociera ze skrzyżowania Fieldorfa/Bora Komorowskiego do przystanku Centrum w 15 - 23 minut,
    - Grochów, przez który ma prowadzić III linia: 1) ma linię tramwajową wzdłuż ul. Grochowskiej z dojazdem od Ronda Wiatraczna do okolic Stacji Stadion Narodowy w ciągu 8- 9 minut 2) linię kolejową, gdzie planowane jest stworzenie nowej stacji "Grochów"; Gocław nie ma ani jednego, ani drugiego
    To niewyobrażalne, że można stworzyć tak niewydarzoną koncepcję, trudno byłoby wymyślić coś głupszego. Jeżeli byłaby ona zrealizowana, na wiele dekad pozbawiłoby to dostępu do metra znaczną część obszaru Pragi Południe, w tym najbardziej upośledzoną komunikacyjnie. Trudno sobie przecież wyobrazić, aby w namacalnej przyszłości na prawobrzeżnej Warszawie miałaby powstać kolejna linia metra.
    Ponadto można się obawiać, że zostaną podjęte decyzje godzące w potrzeby mieszkańców Gocławia i Saskiej Kępy, a mające bałamutnie dowodzić słuszności przyjętej koncepcji - już przebąkuje się o likwidacji niektórych linii autobusowych, co miałoby zmusić mieszkańców Gocławia do korzystania z III linii.
    Sprawa jest bulwersująca w kilku aspektach.
    Decyzja Ratusza to rażąca niegospodarność, jawna kpina z głoszonej przez Rafała Trzaskowskiego idei społeczeństwa obywatelskiego i partnerstwa, którą Rafał Trzaskowski tak chętnie nosi publicznie na ustach, wreszcie jaskrawe lekceważenie mieszkańców przez ekipę osoby, która została wybrana na urząd prezydencki w drodze powszechnego głosowania.
    Proces powinien rozpocząć się od rozmów z mieszkańcami, nie od wydawania z ich kieszeni 20 mln zł bez pytania o zdanie.
    @tere
    Wszystkim, którzy hejtują przebieg III linii metra polecam przejechać się i na własne oczy przestudiować miejsca i dzielnice, przez które III linia metra ma przechodzić. Uważam, że ta linia metra we wszystkich wymienionych dzielnicach jest jak najbardziej potrzebna. Przykładowo, zarówno na Goclawiu, jak i na Grochowie jest dużo bloków, w których mieszka bardzo dużo ludzi. Widać, że miasto wyciągnęło wnioski z tego, co stało się na Odolanach - gęsta zabudowa bez infrastruktury. Żyjemy w czasach, w których tok planowania miasta się zmienia, ponieważ infrastruktura miejska powinna iść równolegle z budownictwem.
    już oceniałe(a)ś
    1
    2
    @milli63
    Gocław potrzebuje komunikacji równoleżnikowym, na zachód, do Śródmieścia Południowego i dalej na zachód, a nie południkowej na północ - to chyba oczywiste !
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    @tere
    Co za bzdury piszesz III linia jest potrzebna i to szybko
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Fieldorfa to teren podmokły. Trudny w budowie. Dlatego szkoła nie ma garażu podziemnego, a bloki mają co najwyżej poziom -1 W garażu. Jeżeli linia ma się zakończyć na Bora-Komorowskiego bez perspektywy przejścia na drugi brzeg, to od razu warto metro robić płytko, bo i tak będzie spore ciśnienie wód. Stacja przy Nowaka-Jeziorańskiego jest zbędna. Stąd jest blisko do dwóch pozostałych stacji. Nie do końca zgadzam się z porównaniem czasu dojazdu do Centrum. Dla wielu osób centrum biznesowe to Jana Pawła II i Towarowa - centrum biurowe, a nie dworzec PKP.
    już oceniałe(a)ś
    5
    0