Fot. Stefan Romanik / Agencja Wyborcza.pl
1 z 11
Novotel potęguje reklamowy chaos
Ne elewacji dawnego hotelu Forum alpiniści rozklejają miedziano-brązową folię. Prawdopodobnie będzie to wysoka na prawie 100 m reklama - ostatni gwóźdź do trumny zrobionej z wielkich płacht przy tym skrzyżowaniu.
To nie pierwszy raz, gdy wieżowiec posłużył za reklamową płachtę. Podczas remontu w 2005 r. elewację zasłoniła Otylia Jędrzejczak promująca sieć telefonii komórkowej.
Który narożnik ronda Dmowskiego jest najbardziej zeszpecony przez reklamy? Zagłosuj!


Fot. Marzena Hmielewicz / Agencja Wyborcza.pl
2 z 11
Novotel za reklamą - nie pierwszy raz
Fot. Bartosz Bobkowski / Agencja Wyborcza.pl
3 z 11
Rotunda - rzadko kiedy ją widać
Fot. Filip Klimaszewski / Agencja Wyborcza.pl
4 z 11
Reklamy "społeczne" są ładniejsze?
Fot. Tomasz Wawer / Agencja Wyborcza.pl
5 z 11
Uniwersal - ktoś pamięta jak wygląda?
Stojący za Rotundą biurowiec Universalu nie jest cudem estetyki, ale tylko nieliczni mogą się o tym przekonać. Elewację budynku można zobaczyć tak rzadko, że chyba mało kto wie, jak wygląda naprawdę. Nasz fotoreporter był tak zaskoczony tym widokiem, że od razu wyciągnął aparat i uwiecznił biurowiec bez wielkiej płachty.
Na wysokiej na kilkadziesiąt metrów ścianie wisiało już niemal wszystko: reklamy butów, samochodów, seriali czy wspomnianej Coca-Coli. Cokolwiek możemy tu podziwiać, zawsze jest ogromne i przeskalowane.
Który narożnik ronda Dmowskiego jest najbardziej zeszpecony przez reklamy? Zagłosuj!



Fot. Oskar S3owinski / Agencja Wyborcza.pl
6 z 11
Reklama "kreatywna"
Wielka ściana Universalu prowokuje do eksperymentów. Ciekawie wyszła na przykład kampania reklamowa Netii. W latach 2002-2006 zamieniła ona poczciwy Universal m.in. w... paryski Łuk La Defense czy hotel w Dubaju. Na elewacji pojawił się też Dworzec Centralny obijający się niczym w ogromnym lustrze i Al. Jerozolimskie na tle górskich szczytów. Pomysłowe.
Który narożnik ronda Dmowskiego jest najbardziej zeszpecony przez reklamy? Zagłosuj!



Fot. Albert Zawada / Agencja Wyborcza.pl
7 z 11
Patelnia i wyjścia z metra
Fot. Tomasz Wawer / Agencja Wyborcza.pl
8 z 11
Cepelia, Metropol i biurowiec PKO
W tym narożniku ronda Dmowskiego stoją aż trzy budynki konkurujące o miano najbardziej zeszpeconych reklamą. Po lewej - biurowiec PKO, na bieżąco informujący na wielkich płachtach o najnowszych ofertach banku. Po prawej - hotel Metropol, którego elewacja przeszła ostatnio remont. Pomiędzy nimi stoi pawilon Cepelii, ale ciężko go dostrzec. Na dachu stoi wielki ekran reklamowy z licznikiem długu publicznego, zazwyczaj w towarzystwie dmuchanych bohaterów premier kinowych (na zdjęciu: Lucky Luke). Na dokładkę elewację pawilonu szczelnie owijają płachty reklamowe.
Pawilon Cepelii jest jednym z cenniejszych tego typu budynków powstałych w czasach PRL. Dziś trudno jednak ocenić, czy z modernistycznej lekkości coś jeszcze zostało.
Który narożnik ronda Dmowskiego jest najbardziej zeszpecony przez reklamy? Zagłosuj!

Fot. Wojciech Duszenko / Agencja Wyborcza.pl
9 z 11
Fot. Bartosz Bobkowski / Agencja Wyborcza.pl
10 z 11
Koszmarne dmuchańce
Kiedy wydawało się, że przy rondzie Dmowskiego nie zmieści się już więcej reklam, dwa lata temu oczom warszawiaków ukazał się taki widok. Paskudny dmuchany smok, bohater filmu animowanego, wylądował na dachu kamienicy przy Al. Jerozolimskich, tuż za hotelem Forum.
Na szczęście to miejsce nie okazało się widać tak atrakcyjne jak dach Cepelii, bo dmuchańce nie zaanektowały kamienicy na stałe. Wciąż wisi na niej jednak nielegalna płachta firmy KIA, z którą walczą internauci na Facebooku.
Który narożnik ronda Dmowskiego jest najbardziej zeszpecony przez reklamy? Zagłosuj!

Fot. Wojciech Olkuonik / Agencja Wyborcza.pl
11 z 11
Wszystkie komentarze