Fot. Wojciech Surdziel / Agencja Wyborcza.pl
1 z 8
Na początek - Prosta
Zamknięta: od września 2010 r. do końca 2013 r. (oficjalny termin zakończenia budowy metra. Ulice mogą został otwarte wcześniej)
Długość: 400 m
To pierwsza ulica, którą zamknięto z powodu budowy metra. Między Karolkową a rondem Daszyńskiego powstaje stacja i szyb startowy dla tarcz drążących. Te ostatnie mają już wielomiesięczne opóźnienie. Od początku prace za płotem nie były zbyt intensywne, co irytowało kierowców stojących w korkach na objazdach. Wcześniej jeździło tędy nawet 2 tys. aut na godzinę. Budowa to też utrudnienie dla pieszych: teraz muszą obchodzić całe rondo, bo zlikwidowano przejście dla pieszych.
Pokaż Zamknięte ulice w Warszawie na większej mapie
Fot. Jacek Łagowski / Agencja Wyborcza.pl
2 z 8
Świętokrzyska w kawałkach
Zamknięta: od czerwca 2011 r. do końca 2013 r.
Długość: 1800 m
To miał być prawdziwy paraliż miasta. Zamknięcie ul. Świętokrzyskiej i Prostej na długim odcinku między Żelazną i Nowym Światem i wyznaczenie licznych objazdów (m.in. buspasów na Grzybowskiej) to ciężka chwila dla kierowców i pasażerów autobusów. Dziś na Świętokrzyskiej można jeździć tylko na krótkich odcinkach m.in. przy ul. Bagno, gdzie powstał parking na jezdni i między Czackiego a Jasną. W ciągu kilku tygodni szykują się jednak kolejne utrudnienia. Świętokrzyska zostanie zamknięta także przy pl. Powstańców Warszawy. Nie będzie można wjechać w ul. Mazowiecką. Tu będzie budowana wentylatornia metra.
fot. Filip Klimaszewski / Agencja Wyborcza.pl
3 z 8
Sokola, czyli zjazd z mostu Świętokrzyskiego
Zamknięta: od czerwca 2011 r. do końca 2013 r.
Długość: 700 m
Razem ze Świętokrzyską z ruchu wyłączono ul. Sokolą na Pradze. Tu powstaje stacja Stadion. Będzie największa, ponieważ od razu budowany jest peron dla przyszłej odnogi metra na Gocław. Sokolą nie można jeździć na całym odcinku od Wybrzeża Szczecińskiego do ul. Zamoyskiego.
Fot. Robert Kowalewski / Agencja Wyborcza.pl
4 z 8
Pl. Wileński i Targowa czyli paraliż Pragi
Zamknięte: od października 2011 r. do końca 2013 r.
Długość: 400 m
Największy cios dla kierowców przyszedł jesienią. Od października 2011 r. zamknięte dla aut jest skrzyżowanie Targowej i al. ?Solidarności?. To centralny punkt Pragi, dla którego praktycznie nie ma alternatywy. Powstanie tu stacja metra Dworzec Wileński. Nie jeżdżą tędy ani samochody ani tramwaje, które kursują uciążliwym objazdem wokół cerkwi. Przez plac przejeżdżają tylko autobusy z Targówka na pl. Bankowy.
Fot. Robert Kowalewski / Agencja Wyborcza.pl
5 z 8
Most Śląsko-Dąbrowski tylko dla komunikacji miejskiej
Zamknięty: od października 2011 r. do końca 2013 r.
Długość: 1400 m
Po zamknięciu pl. Wileńskiego auta prywatne nie mogą też jeździć dłuższym odcinkiem Trasy W-Z od Wisłostrady do dworca Wileńskiego. Powodem jest ogromna liczba tramwajów i autobusów na moście. Tyle pojazdów nie zmieściłoby się na pasie autobusowo-tramwajowym. Przestrzegania zakazu wjazdu pilnuje straż miejska. Przez ok. 3 tygodnie wystawiła już 4500 mandatów.
Fot. Jacek Łagowski / Agencja G
6 z 8
Będzie gorzej: zamkną Marszałkowską
Zamknięty: prawdopodobnie od czerwca do sierpnia 2012 r.
Długość: ok. 500 m
Miasto już zapowiada kolejne utrudnienia w związku z budową metra. W czasie Euro 2012 ma zostać zamknięta ul. Marszałkowska. To główna arteria Śródmieścia: w ciągu godziny jeździ tędy ok. 2 tys. samochodów. W czasie zamknięcia wykonane zostaną niezbędne prace przy budowie stacji Świętokrzyska a także remont torowiska. Jednocześnie, przy Marszałkowskiej działać będzie strefa kibica na Euro. Miasto szacuje, że zmieści się tam nawet 100 tys. osób.
Fot. Wojciech Surdziel / Agencja Wyborcza.pl
7 z 8
Nie tylko metro. Dźwigowa w wiecznym remoncie
Zamknięty: od lipca 2011 r. prawdopodobnie do lutego 2012 r.
Długość: 1700 m
Tunele pod torami łączące Bemowo z Włochami są już słynne z ciągnących się napraw. Zamykane były już kilkukrotnie, jednak za każdym razem wymagały kolejnej pilnej naprawy. Wreszcie w lipcu ruszyła generalna przebudowa odwodnienia tunelu. Od tego czasu trwa walka z naporem wody i próby budowy nowego drenażu. Właśnie się okazało, że ulica będzie zamknięta przynajmniej do wiosny.
Fot. Bartosz Bobkowski / Agencja Wyborcza.pl
8 z 8
Utrudnienia na wylotówkach
Sporo utrudnień czeka na kierowców na wlotach do miasta. Na najważniejszych z nich trwają prace budowlane, wiele jest zwężonych.
Najgorzej jest na Al. Jerozolimksich. Tu trwa budowa aż trzech węzłów. Tuż przy granicy miasta powstaje węzeł z trasą S2. Kilometr dalej rośnie węzeł Salomea dla przyszłej wylotówki na Katowice. Najwięcej utrudnień czeka przy węźle Łopuszańska, gdzie dobiega końca budowa 3-poziomowego węzła.
Budowa południowej obwodnicy jest przyczyną utrudnień również na pozostałych wylotówkach na południe: al. Krakowskiej i Puławskiej. Po drugiej stronie miasta kłopoty kierowcom sprawia budowa trasy mostu Północnego. Na obu końcach, przy Wisłostradzie i Modlińskiej powstają węzły drogowe. Paraliż wschodniej Warszawy powoduje też remont Trasy Toruńskiej. Również wylot z miasta na zachód jest utrudniony - właśnie ruszyła rozbudowa ul. Górczewskiej do granic miasta. To ostatnie wąskie gardło na tej ulicy.
Wszystkie komentarze