Fot. fot. M. Żuchowski, M. Lubieniecka / AGP Metro
1 z 10
Konsorcjum budujące metro pochwaliło się postępem prac na przyszłej stacji Nowy Świat. Warunki budowy są tu trudniejsze niż na innych stacjach, ze względu na gęstą zabudowę.
Fot. fot. M. Żuchowski, M. Lubieniecka / AGP Metro
2 z 10
Platforma robocza, wciśnięta ulicę Świętokrzyską, ma tylko 20 m szerokości i 50 m długości.
Fot. fot. M. Żuchowski, M. Lubieniecka / AGP Metro
3 z 10
Na jej części właśnie wylany został tzw. chudy beton - trwają tu bowiem przygotowania pod ułożenie zbrojenia oraz zabetonowanie pierwszej sekcji stropu stacji.
Fot. fot. M. Żuchowski, M. Lubieniecka / AGP Metro
4 z 10
Stacja nowy Świat ze względu na zejście metra pod Wisłę, będzie bardzo głęboka. Budowniczowie znajdują się obecnie na głębokości około 5 m - przyszli pasażerowie staną 23 m poniżej powierzchni terenu.
Fot. fot. M. Żuchowski, M. Lubieniecka / AGP Metro
5 z 10
Ścinanie szczytów pali tymczasowych, których główną rolą będzie podtrzymanie przyszłego stropu stacji.
Fot. fot. M. Żuchowski, M. Lubieniecka / AGP Metro
6 z 10
Ścinanie szczytów pali tymczasowych, których główną rolą będzie podtrzymanie przyszłego stropu stacji.
Fot. fot. M. Żuchowski, M. Lubieniecka / AGP Metro
7 z 10
Mikropale mają za zadanie dodatkowe zabezpieczenie samego wykopu, ale też fundamentów pobliskich budynków znajdujących się zaledwie 70 cm od ścian szczelinowych budowanej stacji.
Fot. fot. M. Żuchowski, M. Lubieniecka / AGP Metro
8 z 10
Budowa stacji metra Nowy Świat
Fot. fot. M. Żuchowski, M. Lubieniecka / AGP Metro
9 z 10
Budowa stacji metra Nowy Świat
Fot. fot. M. Żuchowski, M. Lubieniecka / AGP Metro
10 z 10
Budowa stacji metra Nowy Świat
Wszystkie komentarze