Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Wyborcza.pl
1 z 8
Remont nadwiślańskich nabrzeży rozpoczął się od rozbiórki starego bulwaru. W lutym maszyny kruszyły beton na wysokości Mariensztatu, teraz pracują na wysokości Zamku Królewskiego
Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Wyborcza.pl
2 z 8
Inwestycja warta 122 mln zł ma się skończyć w połowie 2015 roku. Pierwszy etap prac potrwa 18 miesięcy i obejmie zabytkowy fragment bulwaru od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do wlotu ul. Boleść.
Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Wyborcza.pl
3 z 8
Po remoncie znikną kamienie z faszynami, które widać na najniższym poziomie przy niskim stanie wody. W ich miejscu pojawi się jeszcze jeden kamienny poziom dla spacerowiczów, do którego przy niskiej wodzie będą mogły cumować łodzie i kajaki.
Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Wyborcza.pl
4 z 8
Przebudowane zostaną przejścia pod Wisłostradą w rejonie ulic Grodzkiej i Boleść. Na tej samej wysokości powstaną przystanki tramwaju wodnego, a pomiędzy nimi, mniej więcej po środku, w sezonie ma działać pływająca przystań z restauracją. Na wysokości Gnojnej Góry powstanie platforma widokowa. W pobliżu przycumuje pawilon na pływakach z restauracją i punktem informacji turystycznej.
Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Wyborcza.pl
5 z 8
Stale związane z gruntem pawilony staną na bulwarze na odcinku między mostem Śląsko-Dąbrowskim a Świętokrzyskim. Przy Starówce nie zgodził się na nie konserwator.
Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Wyborcza.pl
6 z 8
Na wyższym poziomie bulwaru projektanci przewidzieli wspólną przestrzeń rekreacyjną, pieszo-rowerową. Droga rowerowa ma powstać na poziomie Wisłostrady obok jej jezdni.
Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Wyborcza.pl
7 z 8
Niestety na czas budowy nie wytyczono wygodnego objazdu zamkniętej drogi rowerowej.
Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Wyborcza.pl
8 z 8
Remont bulwarów nad Wisłą
Wszystkie komentarze