Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
1 z 13
Tunel drugiej linii metra
Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
2 z 13
Maria drąży tunel i od razu wykłada jego ściany pierścieniami. Zostawiła za sobą już 58 gotowych pierścieni.
Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
3 z 13
Korpus stacji pod Rondem Daszyńskiego jest jednocześnie szybem startowym. Niedługo opustoszeje, bo tarcza przesunie się dalej.
Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
4 z 13
Tymczasem stacjonująca ponad 100 metrów od szybu Anna już niedługo powróci do pracy. Drążenie tą tarczą przerwano po tym, jak spod ul. Towarowej zaczęła wydobywać się piana technologiczna używana przez TBM. Świadczyło to o nieszczelnościach pod jezdnią.
Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
5 z 13
Zdjęcia Marii wykonano w środę i czwartek przy szybie startowym na Rondzie Daszyńskiego. Teraz tarcza jest już znacznie dalej.
Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
6 z 13
Tarcza Maria drąży tunel metra
Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
7 z 13
Tymczasem z drugiej stronie placu budowy, bliżej ulicy Karolkowej, też trwają prace. Będą tu sięgać tory odstawcze drugiej linii metra.
Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
8 z 13
Tory odstawcze to obiekt umożliwiający pociągom swobodne zawracanie. Mierzy 270 metrów długości i 20 metrów szerokości. Kubaturowo stanowi konstrukcję dwukrotnie większą od korpusu stacji, w którym znajdzie się peron pasażerski.
Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
9 z 13
Budowniczowie metra wybrali już niemal cały urobek z poziomu kondygnacji -1, czyli 23000 metrów sześciennych ziemi. Do końca zostało jeszcze 40 m, co oznacza, że do wydobycia pozostało 4000 metrów sześciennych.
Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
10 z 13
Na części torów odstawczych do wykonania jest dwanaście segmentów płyt pośrednich o łącznej długości 270 metrów. Wykonano już trzy segmenty.
Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
11 z 13
Budowa stacji Rondo Daszyńskiego na drugiej linii metra
Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
12 z 13
Budowa stacji Rondo Daszyńskiego na drugiej linii metra
Fot. M. Żuchowski/AGP Metro
13 z 13
Budowa stacji Rondo Daszyńskiego na drugiej linii metra
Wszystkie komentarze