Grupa Arriva, jedyny w Polsce przewoźnik autobusowo-kolejowy, zainaugurowała dziś kampanię związaną z bezpiecznym podróżowaniem. Pani Elżbieta - kierowca autobusu w Warszawie i pan Mateusz - maszynista z Grudziądza, zabierają nas w niezwykłą podróż. Pokazują jak z ich perspektywy wygląda to, co w codziennym biegu może umykać. Kampania Razem w podróży to opowieść o bezpiecznym, odpowiedzialnym i komfortowym transporcie milionów polskich pasażerów.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Podróż pociągiem czy autobusem to tylko z pozoru zwykła, rutynowa czynność. Jeździmy często - do pracy, szkoły, do lekarza czy na spotkanie z najbliższymi.  Nad tym, aby podróż odbywała się w najlepszych i przede wszystkim bezpiecznych warunkach, czuwa codziennie aż 1100 pełnych pasji i zaangażowania pracowników Arriva: kierowców, maszynistów, członków drużyn konduktorskich oraz wszystkich tych, których w pierwszej linii nie widać, ale bez których pociągi i autobusy nie wyruszyłyby w trasę. 

 

- Z usług Arriva rocznie korzysta aż 40 milionów pasażerów.  Jesteście Państwo z nami już 14 lat. To ogromny kredyt zaufania, za który dziękujemy. Naszą akcją Razem w podróży chcemy podziękować także naszym pracownikom: za ich profesjonalizm, doświadczenie i dbałość o bezpieczeństwo milionów pasażerów - mówi Piotr Halupczok, prezes zarządu Arriva.

Razem w podróży to dwa filmy i dwie historie. O kierującej warszawskimi autobusami, pani Elżbiecie, i o maszyniście z woj. kujawsko-pomorskiego, panu Mateuszu. Dzielą się z nami swoimi przemyśleniami z codziennej pracy. Poznajemy ich także od strony prywatnej, gdy przebywają z rodziną i odpowiadają na pytanie, czym dla nich jest szczęśliwy powrót do domu. 

- Podróż z kamerą u boku, to na pewno było niecodzienne przeżycie - mówi Elżbieta Pyra, bohaterka akcji Arriva - Ale po chwili przestałam zauważać jej obecność, bo to skupienie na drodze i zapewnienie pasażerom komfortowej podróży jest w mojej codziennej pracy najważniejsze - dodaje.

Materiał promocyjny Partnera
Materiał promocyjny Partnera 

- Bardzo się cieszę, że stworzyliśmy tę kampanię razem z pracownikami, którzy stali się jej bohaterami. To był dla nas naturalny wybór – mówi Joanna Parzniewska – autorka akcji. Ich profesjonalizm i pogodne podejście do pasażerów, to nasza najlepsza wizytówka.  

W Arriva najważniejsze są odpowiedzialność za pasażerów i inwestycje w pracowników. Wszyscy kierowcy realizujący połączenia w Warszawie są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, mają zapewnioną prywatną opiekę medyczną, świadczenia socjalne, dofinansowanie do wypoczynku, atrakcyjne pakiety ubezpieczeń na życie.  Oprócz tego kierowcy mogą liczyć na interesujące szkolenia - m.in. z Eco Drivingu - po ukończeniu których otrzymują imienne certyfikaty. Wszystko to sprawia, że Arriva to przyjazne miejsce, gdzie załoga z zadowoleniem rozpoczyna z pasażerami kolejny dzień podróży.

- Arriva to nowoczesna firma i robimy wszystko, aby nasi pracownicy to odczuwali – podkreśla Dominika Żelazek, wiceprezes zarządu Arriva. Rozumiemy potrzeby naszych pracowników i odpowiadamy na nie. Zachęcamy do aktywnego spędzania czasu, oferując różne zajęcia sportowe, wspólne akcje czy konkursy. Staramy się też być zgranym zespołem, a nie grupą „przypadkowych" osób. I to się sprawdza! Nasi pracownicy traktują swoją pracę z zaangażowaniem, poczuciem misji i zostają z nami na dłużej. Świadczy o tym chociażby średni staż pracy w Arriva, który np. dla maszynistów wynosi 8 lat.  

Materiał promocyjny Partnera
Materiał promocyjny Partnera 

Arriva prowadzi Akademię Kierowców. Jeżeli ktoś poszukuje swojej ścieżki zawodowej, może rozpocząć niezwykłą przygodę za kierownicą jednego z autobusów. Koszty kursu i stosownych uprawnień pokrywa firma, a nowego kierowcę czeka #pracanalata.

Spółka Arriva oferuje swoim pasażerom usługę transportu zarówno na kolei, jak i liniach autobusowych: miejskich, regionalnych. Połączenia realizowane są na terenie 3 województw przy wykorzystaniu prawie 300 autobusów i 37 pojazdów kolejowych. To duża odpowiedzialność, dlatego operator dokłada wszelkich starań, aby zapewniać swoim pracownikom jak najlepsze warunki do obsługi milionów osób rocznie. Bezpieczeństwo i satysfakcja pasażerów są dla spółki Arriva priorytetem. Takie podejście przekłada się na konkretne rezultaty. Od wielu lat przewoźnik w ramach usług kolejowych osiąga jedne z najwyższych wskaźników punktualności w kraju. Także podróżni wystawiają firmie Arriva wysokie oceny w corocznych badaniach satysfakcji.

Lata naszej działalności to miliony przejechanych wspólnie kilometrów. Za obdarzenie nas zaufaniem dziękujemy władzom województwa kujawsko-pomorskiego oraz m.st. Warszawy. 

Zapraszamy na pokład. Bądźmy Razem w podróży!

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej na ten temat