Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Janusz Moroz Członek Zarządu ds. HandluJanusz Moroz Członek Zarządu ds. Handlu 

Negatywne zmiany w środowisku naturalnym postępują, a my jesteśmy tego świadkami. Pogoda zaskakuje, a siła zjawisk atmosferycznych przeraża. Jeśli nie zaczniemy żyć bardziej świadomie i w zgodzie z naturą, w przyszłości żywioły mogą siać jeszcze większe spustoszenie.

Dlatego innogy Polska, sprzedawca energii elektrycznej działający głównie na terenie Warszawy, zwiększa swoje ekologiczne zaangażowanie na terenie stolicy. Firma od lat angażuje się w rozwój energetyki odnawialnej. Teraz będzie mogła działać w jeszcze większym zakresie.

Nowa nazwa, większe możliwości

embed

Materiał promocyjny Partnera

W 2019 roku innogy dołączyło do Grupy E.ON, jednej z największych europejskich i światowych grup energetycznych, która obsługuje łącznie około 53 milionów klientów na 15 rynkach w Europie. Dzięki połączeniu z innogy Grupa E.ON będzie mogła się poszczycić doświadczeniem zbieranym przez 20 lat działalności na polskim rynku. Obejmuje ono produkcję oraz dystrybucję energii elektrycznej, gazu, ciepła i chłodu do klientów indywidualnych, sektora publicznego i klientów biznesowych na terenie całego kraju. To potencjał, który daje szerokie możliwości rozwoju i stanowi doskonały punkt wyjścia dla nowych inicjatyw.

Jednym z najbardziej widocznych elementów integracji firmy z Grupą E.ON jest nowa nazwa. Od połowy grudnia innogy Polska zmieni się w E.ON. Nowe logo pojawi się na materiałach, dokumentach firmowych, budynkach i w salonach obsługi. Portal „Moje innogy" zostanie zastąpiony przez „Mój E.ON".

Firma już teraz informuje o zmianach swoich klientów – każdy otrzyma pakiet najważniejszych informacji, ale rebranding nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi formalnościami. Wszystkie obowiązujące umowy i warunki pozostają te same, podobnie jak numery rachunków bankowych do płatności.

Dołączenie innogy Polska do Grupy E.ON to możliwość efektywnego wykorzystania wieloletniego doświadczenia obu firm. To przede wszystkim najlepsze partnerstwo w obszarze wspólnych działań w zakresie ochrony środowiska. Dzięki międzynarodowemu doświadczeniu Grupy firma E.ON Polska będzie mogła jeszcze silniej wspierać produkcję energii ze źródeł odnawialnych, angażować się w rozwój elektromobilności i zazieleniać stolicę.

Jeszcze większa troska o środowisko

embed

Materiał promocyjny Partnera

Połączenie innogy Polska z E.ON oznacza kontynuację i rozwój inicjatyw proekologicznych. W planach znajduje się m.in. udostępnianie inteligentnej, niskoemisyjnej infrastruktury, która w znaczący sposób wesprze transformację energetyczną. Grupa E.ON podjęła także istotne zobowiązanie – chce dążyć do całkowitego zredukowania emisji dwutlenku węgla pochodzącego z zasobów należących do firmy i przez nią kontrolowanych. Jako datę graniczną wyznaczono rok 2040. W ciągu kolejnych 10 lat, zamierza także znacząco zredukować emisje pośrednie, występujące w łańcuchu dostaw przedsiębiorstwa. W działania w zakresie ekologii firma chce zaangażować również klientów. W myśl hasła „My może więcej", zachęca do połączenia sił w trosce o środowisko.

 

Kluczową rolę w trosce Grupy E.ON o środowisko odgrywać będzie firma E.ON Foton. Jej domeną są odnawialne źródła energii, a wśród oferowanych przez nią produktów dominują przede wszystkim systemy fotowoltaiczne. Spółka udostępnia także rozwiązania komplementarne – pompy ciepła i magazyny energii – które cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Dowodem na to jest 9 tysięcy umów podpisanych przez Foton z klientami biznesowymi i indywidualnymi tylko w 2020 roku. Przełożyły się one na ponad 48 MW zainstalowanej mocy.

Kranówka do picia, papier z recyklingu

Ekologia jest bardzo bliska innogy Polska. Firma realizuje prośrodowiskowe projekty we własnych biurach, a także prowadzi działania edukacyjno-informacyjne skierowane do mieszkańców stolicy. Uruchomiono program innogy goes green, w ramach którego pracownicy siedziby piją warszawską kranówkę zamiast wody z plastikowych butelek, korzystają z papieru pochodzącego z recyklingu i zgłaszają swoje pomysły na ekoinicjatywy. Klientów natomiast firma zachęca do przejścia na e-fakturę, a do osób, które pozostały przy korespondencji papierowej wysyła dokumenty na papierze z recyklingu. innogy korzysta również z energii pozyskiwanej z paneli fotowoltaicznych znajdujących się na dachu biurowca przy Wybrzeżu Kościuszkowskim.

innogy Polska zależy, by podobnych działań ekologicznych było więcej. Dlatego firma podpisała we wrześniu 2021 roku umowę o współpracy z Zielonym Funduszem dla Warszawy. Tym samym stała się pierwszym partnerem miasta w ramach projektu mającego na celu zazielenianie stolicy. innogy stworzyło również dla warszawiaków wyjątkową mapę firm i instytucji, które działają w sposób przyjazny dla środowiska. Dla firm to z jednej strony możliwość zaprezentowania się mieszkańcom, z drugiej inspiracja dla innych, by również podejmowali podobne, ekologiczne inicjatywy.

embed

Materiał promocyjny Partnera

Razem możemy więcej, bo MY może więcej

Wobec postępujących zmian klimatycznych nie wystarczą już działania jednostek. Trzeba łączyć siły i realizować wspólne przedsięwzięcia. Jak pokazuje historia, postęp zawsze był najbardziej dynamiczny wówczas, gdy ludzie się jednoczyli i działali razem. Dzisiaj to połączenie sił jest bardzo potrzebne. Mamy do czynienia z pogłębiającym się kryzysem klimatycznym. Obserwujemy globalne zmiany, które stanowią poważne zagrożenie dla ekosystemów, zdrowia ludzkiego i gospodarki. Nadchodzi czas na wspólne działania.

E.ON chce tworzyć społeczność zaangażowanych klientów, którym zależy na zachowaniu środowiska dla przyszłych pokoleń w jak najlepszym stanie. Firma nie tylko zachęca do proekologicznych postaw na co dzień, ale namawia i zaprasza do czerpania wiedzy na temat najnowszych zrównoważonych technologii, dzielenia się nią z innymi oraz motywowania siebie nawzajem do zmiany codziennych nawyków.

Dzięki E.ON każdy może przyczynić się do ochrony środowiska. Firmy i instytucje mogą współtworzyć wspomnianą warszawską mapę działań prośrodowiskowych. Wkrótce ruszy konkurs o tematyce ekologicznej organizowany przez E.ON w warszawskich szkołach podstawowych. W planach jest również konkurs dla wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych. W ten sposób firma podkreśla, że ważne jest zaangażowanie nas wszystkich: jednostek i przedsiębiorstw. Kiedy działamy wspólnie, możemy zmieniać świat na lepsze. W pojedynkę nie zrobimy tak wiele, jak wtedy, gdy połączymy siły. 

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.