Od przyszłego roku inaczej będziemy wypożyczać miejskie rowery. Znikną stojaki z elektrozamkiem. Będą nowe rowery, więcej elektrycznych i inne nowości

To już pewne. Miasto podpisało umowę na uruchomienie i obsługę nowego systemu Veturilo w latach 2023-28. Operatorem miejskich rowerów będzie nadal spółka Nexbike, która jako jedyna startowała w ostatnim przetargu. Za ten kontrakt miasto zapłaci operatorowi 105 mln zł.

Konferencję z okazji podpisania umowy zorganizowano w pobliżu stacji Veturilo w południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania ulic Świętokrzyskiej i Emilii Plater.

Veturilo. W przyszłym roku wszystkie rowery nowe

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Więcej na ten temat
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
A może dodatkowo system hulajnóg z parkowaniem i ładowaniem w miejscu postoju ? Obecne ceny najmu są wysokie, bo logistyka ładowania jest droga, a porzucanie hulajnóg wynika z braku i możliwości zapięcia. Bazy mogłyby być gęsto, bo lepiej poświęcić jedno miejsce parkingowe na 20 hulajnóg. W pobliżu jest też jakaś latarnia, więc łatwo zrobić zasilanie ładowarek.

Jeżeli nie miejskie, to tryb open dla operatorów, ale z przymusem stosowania blokad na parkingach.
@No1999
Bardzo dobry pomysł z koncepcją ładowania hulajnóg (ale i rowerów elektrycznych innych operatorów) "na mieście", co obniży na pewno koszty ich obsługi, a co za tym idzie użytkowania, ale i pomoże uporządkować parkowanie.
Natomiast zasilanie punktów ładowania takich pojazdów z najbliższych latarni wcale takie proste nie jest - obecnie latarnie są włączane i wyłączane poprzez sterowniki zainstalowane w rozdzielniach. Zatem w ciągu dnia w latarniach nie ma napięcia.
już oceniałe(a)ś
1
0
@kubson
Dzięki za info. Łatwiej zautomatyzować sterowanie latarniami i mieć je cały czas pod napięciem niż kopać kabel przez chodnik czy ulicę.
już oceniałe(a)ś
1
0
Bardzo dobrze, veturilo to bardzo wygodny system i dosc regularnie z niego korzystam gdy z roznych względów nie jade wlasnym rowerem
już oceniałe(a)ś
5
0
Czy te polskie rowery miejskie nie mogą stać się całoroczne? Wystarczy ograniczyć flotę rowerów zgodnie z niższym zapotrzebowaniem. Natomiast największy problem widzę (w Poznaniu, gdzie zdarzyło mi się korzystać, ale to chyba też nextbike) z jakością rowerów po jednak intensywnej eksploatacji.
już oceniałe(a)ś
2
0
Zamiast tego można by kupić z 200 mieszkań socjalnych...
No ale na mieszkania socjalne nigdy nie ma pieniędzy, zawsze są pilniejsze wydatki typu rowery na wynajem
@dobry_czlowiek...
Tak, bo one służą wszystkim Warszawiakom, a nie tylko 200 osobom.
już oceniałe(a)ś
5
0
+obowiązkowe OC i mandaty z monitoringu za jazdę po chodnikach.
@eee-eee
To drugie już jest - wielokrotnie widziałem jak SM wystawia. To pierwsze nierealne i niecelowe. Celem jest więcej rowerzystów i mniejsza produkcja spalin i zużycie energii, a nie odwrotnie.
już oceniałe(a)ś
5
0
@eee-eee
jako rowerzysta jestem jak najbardziej za OC. Zresztą specjalnie sobie takie kupiłem (OC w życiu prywatnym), właśnie ze względu na używanie roweru.
już oceniałe(a)ś
1
0