Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Gdzie są pociągi? Bo ten Centralny to głównie stoi pusty. Każdy dworzec w Europie, poza Polską, to jeden pociąg za drugim, co kilka minut, w każdym kierunku. Zniszczenie kolei w Polsce to naprawdę sprawa dla służb, a nie dla komentatorów.
    @nienietak6 <<<Gdzie są pociągi? Bo ten Centralny to głównie stoi pusty.>>> ????? W godzinach szczytu pociągi kursują tam w takcie pięciominutowym (12 par na godzinę), co jest maksymalną możliwą częstotliwością na tej linii, drugiej w Polsce pod względem obciążenia (pierwsze miejsce, niezagrożone i od wielu lat, zajmuje równoległa do niej linia średnicowa przez Warszawę Śródmieście, gdzie w godzinach szczytu takt jest czterominutowy). Jeśli nie bywasz na tym dworcu, to może przed napisaniem zerknij chociaż na rozkład jazdy...? Sprawdź tabelę nr 600. rozklad.plk-sa.pl/Tablice
    już oceniałe(a)ś
    16
    2
    @kapitan.kirk Daj spokój, co z tego, że na kilku liniach (Kraków czy Gdańsk) są częściej pociągi, skoro do innych miast ciężko coś złapać raz na pół dnia. Statystyki z dołożonymi pociągami SKM czy innymi podmiejskimi tyle się mają do rzeczywistości, co... Idąc w Polsce na dworzec nie mam pewności, czy gdziekolwiek dojadę, idąc w innym państwie nawet nie muszę sprawdzać dokładnie rozkładów, bo wiem, że co np. godzinę o tej samej porze będzie pociąg do tego i tego miasta. Piszę o tym, co widzę, niestety, za dobrze.
    już oceniałe(a)ś
    7
    3
    @nienietak6 <<<Daj spokój, co z tego, że na kilku liniach (Kraków czy Gdańsk) są częściej pociągi, skoro do innych miast ciężko coś złapać raz na pół dnia.>>> Szczerze mówiąc nie za bardzo chwytam. Może podaj, do jakiego konkretnie miasta jest Ci "ciężko coś złapać raz na pół dnia"? Bo jeśli chodzi np. o Piłę, Przemyśl czy Jelenią Górę, to owszem, całkiem możliwe; ale też przecież nie jest to wina dworca, ale jedynie faktu że mało kto tam jeździ i np dwie pary pociągów na dobę wystarczają. <<<Statystyki z dołożonymi pociągami SKM czy innymi podmiejskimi tyle się mają do rzeczywistości, co...>>> Też nie chwytam. Czy pociągi podmiejskie (których np. na Centralnym jest raczej niewiele - dwie pary na godzinę do Legionowa/Modlina i na lotnisko plus - w szczycie - pół pary do Radomia) Twoim zdaniem są jakieś nierzeczywiste albo nie jadą "w różnych kierunkach" tylko np. nie opuszczają dworca...? <<<Idąc w Polsce na dworzec nie mam pewności, czy gdziekolwiek dojadę>>> Możesz to jakoś konkretniej wyjaśnić? Co Ci przeszkadza w uzyskaniu takiej pewności w stopniu takim samym jak na innych dworcach lub w innych środkach komunikacji? Pzdr
    już oceniałe(a)ś
    8
    4
    @kapitan.kirk Jesli idzie o ostatnia sprawe, to mysle ze poprzednikowi chodzi o rzecz nastepujaca. Powiedzmy ze chce jechac z Warszawy Centralnej do Krakowa wieczorem. Przychodzi wiec na dworzec o 20:40. Co nie jest jakos tragicznie pozna pora (szczegolnie latem) I co sie okazuje? No niestety ostatni bezposredni pociag do Krakowa odjechal 5 minut temu. A nastepny bezposredni pociag? Nooo trzeba troche poczekac bo praktycznie dopiero na drugi dzien, a konkretnie 15 minut po polnocy...
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Ogrzejcie w koncu dworzec centralny, bo czekanie tam kilka godzin zima na pociag to istna tragedia. Dworzec zachodni jest przynajmniej cieplutki bo ogrzewany...ale rozumiem ze tak podstawowe kryterium jak ogrzewanie poczekalni nie bylo brane pod uwage podczas kilkuminutowej wizyty dziennikarzy na dworcach.
    już oceniałe(a)ś
    17
    4
    Zakładając, że pasażer przychodzi na poziomie ulicy to na żadnym (!) z trzech głównych dworców nie da się wsiąść do pociągu z wózkiem, rowerem, walizką na kółkach, bez targania tego po schodach.
    @kawiusz Na Centralnym jest to możliwe dla idących od Pałacu Kultury dzięki nowemu przejściu dla pieszych przez E. Plater. Przynajmniej z walizkami, bo na naszej drodze są tylko ruchome schody na poziom galerii, dalej mamy już schody, pochylnie lub windy. Na Śródmieściu, a to też jest główny dworzec, jest winda z poziomu ulicy na środkowy peron, czyli też się da. Nie wiem tylko czy ta winda obecnie działa, nigdy z niej nie korzystałem. Poza tymi nielicznymi wyjątkami masz zupełną rację. Zachodzę w głowę dlaczego w nowych projektach nie są uwzględniane pochylnie. Choć zajmują więcej miejsca, to w dłuższej perspektywie są rozwiązaniem najtańszym, bezawaryjnym, o największej przepustowości.
    już oceniałe(a)ś
    12
    2
    Proponuję jak najszybciej organizację akcji na rzecz budowy przejść naziemnych z przystanków tramwajowych/autobusowych obok Dw. Centralnego do hali dworca. Obecnie wspinanie się z bagażem po schodach to koszmar. A docelowo na każdy przystanek obok przejść naziemnych powinny prowadzić ruchome schody (takie moje marzenie:)
    @espirit Hala dworca nie jest na poziomie chodników, ale wyżej, a do pociągów i tak trzeba zejść pod ziemię - przejścia naziemne nic tu nie zmienią.
    już oceniałe(a)ś
    6
    3
    @espirit Masz dwa wyjścia: albo bierz mniejszy bagaż, albo kogoś poproś to ci pomoże, jak nie dajesz rady wejść po schodach.
    już oceniałe(a)ś
    2
    6
    Zawsze mnie zastanawia, ze windy są określane jako "ułatwienia dla osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych" - to taki oględny sposób mówienia, ze to jest dla niepełnosprawnych. A matki z wózkami dziecięcymi (czy w ogóle ludzie, którzy podróżują z dziećmi w wózkach dziecięcych?) i osoby z dużym bagażem? Oni tez maja ograniczoną zdolność ruchową?
    @zenndyyaa A nie mają?
    już oceniałe(a)ś
    9
    3
    Dworzec Wschodni na drugim miejscu??? Niezły żart!
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    No, bylem w Polsce na Boze Narodzenie i akurat na Centralnym tez. Ciemna nora z jakimis zwisajacymi szmatami, schody ruchome nieruchome i syf, jak w Ugandzie. Wizytowka kraju i stolicy, najwazniejszy dworzec w kraju, ktory ma 35, czy ile tam milionow mieszkancow. Chlopaki, pojedzcie gdzies, zobaczcie troche swiata i wtedy piszcie, bo poki co to bez pojecia jestescie.
    @walecwiedenski Właśnie cały czas o tym też mówię :) Zgadza się.
    już oceniałe(a)ś
    5
    8