1/5
zamknij < >
Zdjęcie numer 1 w galerii - Peron widmo, urwana obwodnica. Wszystkie warszawskie porażki za unijne pieniądze

ADAM STĘPIEŃ

Metro Stadion Narodowy. Nocne ćwiczenia symulujące atak terrorystyczny z użyciem substancji chemicznej.
  • Zdjęcie numer 1 w galerii Peron widmo, urwana obwodnica. Wszystkie warszawskie porażki za unijne pieniądze
  • Zdjęcie numer 2 w galerii Peron widmo, urwana obwodnica. Wszystkie warszawskie porażki za unijne pieniądze
  • Zdjęcie numer 3 w galerii Peron widmo, urwana obwodnica. Wszystkie warszawskie porażki za unijne pieniądze
  • Zdjęcie numer 4 w galerii Peron widmo, urwana obwodnica. Wszystkie warszawskie porażki za unijne pieniądze
  • Zdjęcie numer 5 w galerii Peron widmo, urwana obwodnica. Wszystkie warszawskie porażki za unijne pieniądze
Komentarze
Mam to przykre odczucie, że wszędzie tam, gdzie decyzja nie była oczywista, gdzie potrzebna była dyskusja, ścieranie się opinii, eks vice prezydent od inwestycji J. Wojciechowicz / pan Lejk / HGW / nie wiem kto jeszcze podjęli arbitralne i błędne decyzje. Te "wpadki", o których pisze pan Redaktor są w sumie na kolosalną kwotę i są karygodnymi błędami. Nie zdarzyłyby się gdyby proces decyzyjny był bardziej dojrzały, a osoby odpowiedzialne za inwestycje (i proces decyzyjny) były godne stołka, które zajmowały (no cóż, to wina HGW).

Pan Redaktor zapomniał wspomnieć, że w czasach gdy nie było pieniędzy na obwodnicę Pragi, znalazło się 470 mln na dofinansowanie stadionu Legii. Nawet do końca świata płacenie przez miasto za wynajmowanie Narodowego dla Legii kosztowałoby mniej. Zasadniczym pytaniem jest jednak, dlaczego takie wydatkowanie pieniędzy było priorytetem dla miasta.

Paru Redaktorowi muszę jeszcze przypomnieć i wypomnieć przebieg metra Bródnie, czyli odrzucenie pomysłu ostatniej stacji metra M2 jako hubu Głębocka / Trasa Toruńska. W dni powszednie korek na 5 pasmowej Toruńskiej korek zaczyna się o 6.30, często właśnie od Głębockiej. To są te "strumienie pasażerskie", których kilka lat temu nie zauważył p. Wojciechowicz. Pan Redaktor też wypowiadał się zdecydowanie przeciwko temu pomysłowi, może dlatego przemilczał tę kwestię. Żeby w pełni przedstawić te historię - na równi z innymi w artykule, przypomnę, że Wojciechowicz zamówił analizę ruchu, która:
*) uwzględniała tylko mieszkańców Zielonej Białołęki, pomijając Ząbki, Marki, Kobyłkę, Wołomin, Zielonkę - czyli pasażerów z całej północno wschodniej części aglomeracji warszawskiej,
*) analizowała - niewiadomo dlaczego - ciągnięcie linii metra aż do ul. Kobiałka, przez obszary w większości z zabudową jednorodzinną.

Analiza oczywiście wykazała "brak potencjału".

PS. Wiem, że odezwą się zaraz głosy o polach kapusty i słoikach. Władze miasta i zwolennicy tych teorii powinny zauważyć, że miasto Warszawa nie kończy się na Bródnie. Tak może było, ale 50 lat temu.
@mtirala
Fakt, że prawie 70% głosów w Warszawie padło na Koalicję Obywatelską, wskazuje na błędną ocenę piszągo powyższy artykuł.
Mieszkańcy Warszawy najwyraźnie nie uważają powyższe sytuacje za "wpadki' ale za rozwiązania z których są zadowoleni. Nie przeszkadza im brak planowania przestrzennego i chaotyczna zabudowa miasta, często bez planowania połączeń, szkół czy przedszkoli. Najważniejszy wydaje się protest przeciwko odbudowie Pałacu Saskiego.
Podobnie jak nie przeszkadza im usuwanie lokatorów związane z "Dziką Reprywatyzacją". W myśl zasady jeśli da się oszukać lub coś ukraść, to jak długo nie jest się złapanym, to jest wporządku.
już oceniałe(a)ś
4
21
@felix
A może przeszkadzać im jedno i drugie? Ale pamiętają że od dawno nie było prezydenta W-wy który robiłby (lub nie blokował) aż tyle.
już oceniałe(a)ś
14
1
@prascur
Nie jestem pewien co ma Pan na myśli; uważa Pan, że Pani Gronkiewicz-Walc zrobiła dla Warszawy tak dużo? Jeśli tak, to tych osiągnięć na dwanaście lat rządów nie jest tak wiele. Na przykład miejska komunikacja nie jest zła, podobnie jest jednak lub lepiej w wielu innych miastach europejskich.
już oceniałe(a)ś
4
12
@felix
Po prostu alternatywa była jeszcze gorsza. Jak masz wybierać między słabym średniakiem zaliczającym wtopy a bogojczyźnianym kretynem o lepkich rękach, to nie masz się co specjalnie zastanawiać. Niestety. Przy czym smutne jest to, że popisowy duopol wyeliminował ruchy miejskie, których obecność w Radzie Miasta mogła stanowić zabezpieczenie przed najgłupszymi pomysłami.
już oceniałe(a)ś
8
2
@mtirala
Sfinansowanie budowy stadionu dla prywatnego klubu piłkarskiego, który tak naprawdę mało obchodzi 90% mieszkańców miasta, to było wielkie marnotrastwo, zwłaszcza że w Warszawie, jako w jedynym mieście w Polsce, powstał stadion zbudowany w całości za środki z budżetu państwa.
już oceniałe(a)ś
7
1
@Lukasz_K
Najśmieszniejsze jest to, że miasto chce finansować kolejny stadion, tym razem na Konwiktorskiej.
już oceniałe(a)ś
2
8
@felix
Pamiętamy za to ś.p. Lecha K., który zablokował wszystkie inwestycje w mieście oprócz Muzeum Powstania i nawet rozpoczęta budowa prostego wiaduktu jednokierunkowego na Sluzewcu musiała czekać, aż łaskawie zmieni stołek. Pamiętamy szanownego komisarza Marcinkiewicza, co przesunął stację metra nad rzekę i przyczynił się do zalania tunelu Wisłostrady, ponadrocznego opoźnienia w budowie metra i jest wciąż przeklinany za tę decyzję przez wszystkich korzystających z kampusu UW.
To wystarczy, by na ich tle HGW jawiła się niczym geniusz rozwoju i innowacji miejskiej.
już oceniałe(a)ś
8
1
@Lukasz_K
Podlizywanie się kibolom okazało się nieskuteczne .
już oceniałe(a)ś
2
0
@Spencer
Bardzo celne
już oceniałe(a)ś
0
0
A ja przy infrastrukturalnych dyskusjach jestem za głównym argumentem że coś już jest i służy mieszkańcom niż że czegoś nie ma i jest planowane i będzie już już
już oceniałe(a)ś
14
0
Linia kolejowa do lotniska nie jest zła przejazd za grosze taksówką dłużej i drożej/ autobusem tanio ale długo/ ponadto połączenie bezpośrednie z lotniskiem w Modlinie/ owszem mogło być szybsze ale koszty byłyby ogromne/ no można byłoby podciągnąć linię metra/ ale jak autor zaznacza mało ludzi korzysta z tego połączenia. Co do odległości od terminala / do przeżycia- kto wie gdzie będzie terminal za 10 lat?
już oceniałe(a)ś
13
3
C'mon wszystko jest źle? Moim zdaniem generalnie tematy się sprawdziły. Kolej na Lotnisko jest mega. Stacja Stadion Narodowy jest zbudowana przyszłościowo. I dobrze. Koncepcje metra na Grochów wydaja mi sie sensowne; w wielu miastach na świecie (Nowy Jork, Singapur, Paryż) metro nie prowadzi prostą linią z A do B, tylko kluczy między głownymi punktami miasta, czesto kręcąc spore kółka.
Zdaje się że autor artykułu miał zły dzień i narzeka na wszystko. Szkoda, bo to ogranicza możliwość konstruktywnej krytyki, na podstawie której można nauczyć się na ewentualnych błędach.
już oceniałe(a)ś
5
3
Autor ma na imię Jarosław.I wszystko jasne.
już oceniałe(a)ś
4
7
Pod światłym przywództwem Hanki, miejskie inwestycje udawało sie zrealizować tylko dzięki umiejętnościom wykonawców robot, dostaw i usług. W ratuszu praktycznie nie było nikogo, kto miałby doświadczenie w budownictwie infrastrukturalnym. Autor artykułu odnosi się m.in. do metra, bo to skrajny przykład gdzie wtopa goniła wtopę, a sztandarowa miejska inwestycja była i jest zawiadywania przez wyjątkowych "fachowców".
już oceniałe(a)ś
4
18
Tematy ważne dla Warszawy
Tym żyje Warszawa
Magazyn Kuchnia
Tematy
Miejsca
Ludzie
Dzielnice