1/3
zamknij < >
Zdjęcie numer 1 w galerii - Ale wizualizacja! Inwestor pokazał wieżowiec Central Point na przecięciu dwóch linii metra

materiały inwestora

Wizualizacja biurowca Central Point u zbiegu Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Inwestor widowiskowo pokazał, że budynek powstanie na przecięciu dwóch linii metra
  • Zdjęcie numer 1 w galerii Ale wizualizacja! Inwestor pokazał wieżowiec Central Point na przecięciu dwóch linii metra
  • Zdjęcie numer 2 w galerii Ale wizualizacja! Inwestor pokazał wieżowiec Central Point na przecięciu dwóch linii metra
  • Zdjęcie numer 3 w galerii Ale wizualizacja! Inwestor pokazał wieżowiec Central Point na przecięciu dwóch linii metra
Komentarze
"Pewien niedosyt może też pozostawiać rozwiązanie najważniejszego piętra w wieżowcu, jakim jest... parter"

czyli ogromny problem Warszawy, czyli niskiej jakości parterowa część miasta trzyma się mocno
już oceniałe(a)ś
20
0
Wielkie dzięki - centralne skrzyżowanie w metrze i zamiasta przyjaznych witryn i lokali to wywalone wieeeeelkie lobby i jakieś zamknięte witryny na +2 i +3. Immobel pomyślcie czasami gdzie stawiacie budynek!!!
już oceniałe(a)ś
17
0
Wspaniałe wspaniałości! Czapki z głów! Szkoda tylko, że inżynierom nie udało wygospodarować miejsca na wygodne przejście między I a II linią metra, pasażerowie potrącają się w wąskiej kiszce.
@pragawawer
Też mnie to dziwi i zastanawia... Inwestycja na dekady, być może wieki a wygląda jakby poskąpiono na komunikacji między I a II linią metra.
już oceniałe(a)ś
4
0
@pragawawer
To dlatego, że pierwotnie skrzyżowanie M1 i M2 miało być pod stacją Centrum - dlatego jest taka wielka i z innym układem peronów. M1 Świętokrzyska budowana była jako zwykły przystanek, w mocno oszczędnościowej wersji. Do tego doszło rozpasanie projektantów M2 (po choinkę te gigantyczne schody akurat na środku peronów?) - i mamy to, co mamy. A to Polska właśnie...
już oceniałe(a)ś
2
3
@pauliene76

Nigdy nie planowano skrzyżowania z drugą linią w Centrum, z tej prostej przyczyny, że jest tam już skrzyżowanie z linią średnicową. Stąd też jej wielkość i układ peronów - planowane od lat 70-ych jest połączenie ze stacją Warszawa Śródmieście. Oszczędnościowy wystrój "M" Świętokrzyska wynika z cięć budżetowych w chudych dla Warszawy latach 90-ych.
już oceniałe(a)ś
5
0
@pauliene76
Raczej na Placu Konstytucji.
już oceniałe(a)ś
0
1
Skandalem jest rozwiązanie 2 i 3 kondygnacji. Najważniejsze skrzyżowanie w mieście, a wciśnięto tam garaż obłożony jakąś obskurną kratownicą i nie jest tu usprawiedliwieniem posadowienie nad metrem, bo jak się okazuje znaleziono też miejsce na parkingowe kondygnacje pod ziemią. Do tego nie ma chyba lepiej skomunikowanego komunikacją publiczną miejsca w Warszawie, więc po co aż tyle miejsc parkingowych?

Zaproponowane rozwiązanie nadaje się może dla jakiejś korposzwalni, usytuowanej gdzieś w Mordorze, a nie na miejsce w sercu miasta, przez które przewalają się tłumy przechodniów. Całość cokołu budynku, od poziomu 0 do +3 powinna być usługowa i otwarta na miasto. To co proponuje deweloper to granda, na którą brakuje słów dla kulturalnego skomentowania.
już oceniałe(a)ś
10
1
No to jeszcze niech inwestor wyjaśni, co to za bunkier na 2-gim i 3-im piętrze...
już oceniałe(a)ś
6
1
Ten obrazek to powinni powiesić sobie projektanci Metra Warszawskiego. Z tytułem nasz największy bubel. Dla przypomnienia łącznika I i II linia metra miało nie być i pasażerowie mieli sobie wychodzić na powierzchnie aby zmienić linie. Prowizorka, kótra powstała wkurza każdego kto zmienia stację. Niska przepustowość, źle zaprojektowane i męczące schody. Wystarczyło zrobić przejście po łuku ze stałym spadkiem. Tutaj np są już na ryku schody ruchome po łuku.
Drugie miejsce "mistrzów" projektantów jest brak połączenia dworca śródmieście ze stacją centrum.
@mikosa666
Tak schody po łuku. I jeszcze o wymyśliłeś? Rozrysuj sobie lepiej jak wyglądają takie połączenia, może zrozumiesz. A brak łącznika z dworcem śródmieście to raczej nie jest wina projektantów ale tego że nie było tego w ogóle w budżecie.
już oceniałe(a)ś
5
0
Kolejna landara w ścisłym centrum Stolicy, która ma być zrealizowana nie na podstawie ustaleń planu miejscowego a na podstawie decyzji o WZ; a tan plan już jest sporządzany prawie 8 lat! Bezpośrednio po wyborach w 2006 roku p.prez. HGW uzasadniając planowaną likwidację stanowiska naczelnego architekta miasta powiedziała m. in.: ""To socjalistyczny anachronizm, który po wojnie miał służyć centralizacji. Trzeba zastąpić to stanowisko zespołem fachowców (...) i jak najszybciej uchwalać miejscowe plany zagospodarowania." Po prawie 12 latach znowu (od prawie dwóch lat) mamy znów "socjalistyczny anachronizm" - "naczelną architektkę miasta" (która - jak ogólnie wiadomo - nie ma pojęcia o planowaniu i zna się głownie na urządzaniu podwórek i lokalnych bazarków!), ale nie mamy planów - nawet dla b. ważnych terenów w centrum ...
już oceniałe(a)ś
5
0
Ja to będę pisał przy każdym artykule dotyczącym metra. Dlaczego pozostawiono na peronach II linii metra tak mało miejsca do przejścia pomiędzy słupem a pociągiem? Myślałem, że na nowych stacjach będzie inaczej, a tam zaprojektowano tak samo. W II linii metra bez przerwy słychać głos, aby nie zbliżać się do torów - a jak ludzie mają się nie zbliżać, jak się nie mieszczą w przejściu. Pod tym względem komuniści to o wiele lepiej rozwiązali, perony I linii są szerokie i wygodne.
@torlin5
To pierwszą linię metra budowali jacyś komuniści? Albo chodzisz do szkoły podstawowej i wszystko przed twoimi urodzinami kojarzy ci się z komunizmem albo... zdrowo cię pogieło.
już oceniałe(a)ś
2
0
Tematy ważne dla Warszawy
Wybory prezydenckie 2020 w Warszawie
Magazyn Kuchnia
Tematy
Miejsca
Ludzie
Dzielnice