Nowa trasa pociągów ma się zaczynać na Dworcu Wschodnim. Tory przetną linię obwodową PKP oraz ulice Zabraniecką i Księcia Ziemowita na Targówku Fabrycznym. Teraz znajduje się tu rzadko używany łącznik kolejowy i bocznica do fabryki Procter & Gamble. Następnie na tyłach zabytkowego kościoła Zmartwychwstania Pańskiego i szkoły przy ul. Mieszka I pociągi skręcą w kierunku przystanku Zacisze-Wilno i dalej do Ząbek, Wołomina czy Tłuszcza.

Na tym odcinku spółka PKP Polskie Linie Kolejowe docelowo chce mieć cztery tory, w tym dwa osobne dla pociągów dalekobieżnych z Białegostoku.

Pozostało 81% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej