Główny wjazd ze wschodu do stolicy prowadzi zakorkowanym Traktem Brzeskim przez Starą Miłosną i Anin. Wkrótce zaczną się dodatkowe problemy, gdy firma Warbud dostanie pozwolenie na budowę trzypoziomowego węzła Zakręt. Na podstawie starej zgody wycięto duże połacie lasu i trwają prace rozbiórkowe. Roboty zajmą tu jeszcze dwa lata.

Kilka kilometrów dalej z ziemi wychodzą pierwsze konstrukcje w węźle Lubelska. To będzie główne skrzyżowanie dróg szybkiego ruchu po wschodniej stronie Warszawy. Za rok powinny tu zostać doprowadzone autostrada A2 z Mińska Maz. i droga ekspresowa S17 od strony Lublina. Do Warszawy kierowcy mieli wjeżdżać południową obwodnicą miasta z nowym mostem na Wiśle. Jednak ta inwestycja łapie opóźnienia, więc samochody z Lubelskiego i wschodniej części Mazowsza na rok mogą utknąć na budowie drogi S17 z węzłem Zakręt tuż przed Warszawą.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej