Jego rekomendacje wzbudziły dużo zastrzeżeń w ratuszu. Autorem jest zespół dr. Andrzeja Brzezińskiego z firmy Transeko, który od lat wykonuje podobne zlecenia urzędu miasta. Wnioski z jego analizy obejmujące okres aż do 2050 r. mają być wsadem do nowego studium rozwoju Warszawy. Do tego dokumentu mieszkańcy złożyli już ponad 5 tys. wniosków. Biuro Architektury będzie je przyjmować dłużej – do końca lutego.

Puste końcówki metra

W pierwszej kolejności plan systemu transportowego bierze pod lupę przyszłość metra. Zaleca wydłużenie trasy I linii o trzy stacje na północ do nowego węzła przesiadkowego w rejonie skrzyżowania ul. Pułkowej i Wóycickiego. Przejąłby on dojeżdżających do Warszawy od strony Łomianek. Obecny węzeł przy Hucie Warszawa stał się niewydolny. W dodatku wracają dyskusje o możliwości wykorzystania terenów za tym zakładem pod osiedla mieszkaniowe.

Pozostało 87% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej