W badaniu wzięło udział 25 nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych z kilku dzielnic: Woli, Ursynowa, Wilanowa, Białołęki, Śródmieścia, Pragi-Południe i Pragi-Północ. Rozmówcy byli dobierani losowo: z bazy 152 warszawskich szkół publicznych, które w roku szkolnym 2017/2018 prowadziły oddziały gimnazjalne, a także z rejestru szkół niepublicznych. Pytano o wdrażanie zmian w edukacji w szkole; o sytuację dyrektorów, nauczycieli i uczniów po zmianach oświatowych; o nową podstawę programową i podręczniki; o wady, zalety i konsekwencje zmian.

Piwnica jako sala lekcyjna

Nowe prawo wygaszało gimnazja, przywróciło ośmioletnią podstawówkę, wywołało lawinę zmian. Samorządy musiały przyjąć uchwałę zmieniającą strukturę szkół. W Warszawie 34 gimnazja przekształcono w szkoły podstawowe, 64 włączono do podstawówek, 8 przekształcono w szkoły ponadpodstawowe i 30 włączono do szkół ponadpodstawowych.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej