Na program „Mosty+” rząd przeznaczył w całej Polsce 2,3 mld zł. Dla Mazowsza to szansa na uzupełnienie nawet 70-kilometrowych dziur w sieci drogowej. Przeprawy przez Wisłę miałyby powstać na wysokości Kozienic i Maciejowic, Czerwińska i Leoncina, a dodatkowo na Bugu między gminami Dąbrówka i Somianka oraz na Narwi między Różanem a Pułtuskiem. Kolejna przez Bug miałaby połączyć Mazowsze z Podlasiem koło Siemiatycz.

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju ogłosiło, że budżet państwa pokryje 80 proc. kosztów inwestycji, resztę muszą wygospodarować samorządy. 16 sierpnia zaczyna się przyjmowanie wniosków o dofinansowanie. Do 2022 r. trzeba zdobyć pozwolenia i projekty, a po trzech latach – oddać mosty do użytku.

Trasa mostowa przez środek Konstancina

„Stołeczna” sprawdziła wczoraj, jakie szanse mają dwie przeprawy najbliżej Warszawy. Po ich otwarciu część samochodów przestałaby wjeżdżać do stolicy, by przedostać się na drugą stronę Wisły.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej