W trakcie długiej majówki przed dwoma laty firma Astaldi budująca II linię metra od Dworca Wileńskiego na Targówek przegrodziła kilka ulic na tym osiedlu. Początkowo zapowiadano, że ruch na nich zostanie przywrócony w 2017 r. Teraz mowa o lipcu (ul. Ossowskiego) i jesieni (ul. Trocka) tego roku. Pod ziemią skończyły się najważniejsze prace konstrukcyjne i powoli można zasypywać wykopy nad dwiema stacjami. Przed weekendem Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego, informowała, że trwa już układanie torów w tunelach pod Targówkiem (rozruch pierwszej z tarcz, które je wydrążyły, zaczął się dokładnie rok temu). Urzędnicy sygnalizują, że po kilkumiesięcznych odbiorach technicznych pociągi zabiorą pasażerów ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską w Śródmieściu i dalej do ronda Daszyńskiego na bliskiej Woli po wakacjach lub jesienią 2019 r.

Drogowcy dopiero przymierzają się do projektów

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej