To już ostatnia chwila na decyzje, bo budowa metra jest coraz bardziej zaawansowana. Jak pisaliśmy, przed Wielkanocą tarcza Krystyna wydrążyła pierwszy tunel między stacjami Księcia Janusza i Młynów. Firma Gülermak zapowiada przywracanie ruchu na Górczewskiej od wiosny 2019 r.

Jak będzie na Górczewskiej?

„Stołeczna” od dawna dopinguje urzędników, by wykorzystali budowę II linii do wprowadzenia zmian. Udanym przykładem jest ul. Świętokrzyska, choć zwężenie jezdni wciąż budzi tam kontrowersje. Analizy Zarządu Dróg Miejskich pokazały jednak, że zaaranżowana na nowo przestrzeń przyciąga więcej pieszych i rowerzystów, a mieszkańcy doceniają lepszy komfort życia (89 proc. pozytywnych ocen) i bezpieczeństwo ruchu. Dla odmiany wzdłuż Targowej na Pradze urzędnicy zostawili po budowie metra szerokie jezdnie i zabrakło tam miejsca dla drzew i dróg rowerowych. A samochody i tak stoją w korkach.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej