Odcinek między Dworcem Wschodnim a Zachodnim z przedwojennym tunelem pod Śródmieściem to najbardziej ruchliwa linia kolejowa w Polsce. Każdego dnia przejeżdża tędy aż 800 pociągów. W PKP od początku dekady zapowiadają generalny remont trasy, ale nie ma odważnego, który by go zaczął. Niemal co roku ruch jest tu wyłączany na kilka tygodni lub miesięcy z powodu doraźnych napraw.

Od 2014 r. właściwe prace szykowano na lata 2018-22, tak by rozliczyć dotację z obecnego budżetu UE. Przed rokiem „Stołeczna” ujawniła jednak, że kolejarze znów zaliczyli poślizg i podzielili remont. W latach 2019-21 chcieli zmodernizować Dworzec Zachodni, a linię średnicową – od 2020 do 2024 r. Najpierw część dla pociągów dalekobieżnych, a potem tę dla podmiejskich, które przez cały czas kursowałyby jedną z czynnych połówek tuneli – albo przez Dworzec Śródmieście, albo przez Centralny.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej