To dwie największe inwestycje Tramwajów Warszawskich. Są warte ponad 1,5 mld zł, łącznie z kosztami 68 nowych wagonów i budową zajezdni na Annopolu, pierwszej od ponad pół wieku. Na te projekty miejska spółka dostała w zeszłym tygodniu w sumie 617 mln zł dofinansowania od Unii Europejskiej.

Linia na Gocław z bezkolizyjnym węzłem

„Stołeczna” poznała szczegółową koncepcję węzła przesiadkowego, który powstanie na skrzyżowaniu planowanej linii tramwajowej na Gocław z al. Stanów Zjednoczonych. Wcześniej urzędnicy sprawdzili kilka wariantów, m.in. z torami na wysokim wiadukcie i jezdniami na powierzchni. Ostatecznie za optymalne rozwiązanie uznali takie, w którym tramwaje, a obok nich także piesi i rowerzyści, będą się poruszać na poziomie terenu. Po pierwsze, nie wymaga to wspinania się po schodach ani do podjazdów, a po drugie – nie ingeruje w przestrzeń miasta. Poza tym wpuszczenie samochodów do wykopu zmniejszy hałas.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej