Po lutowym pożarze trwa odbudowa mostu Łazienkowskiego. Prace po obu brzegach Wisły i nad nią idą pełną parą.

A co z dojazdami do przeprawy? Przed zawaleniem chronią je potężne, żółte kratownice, które można spotkać niedaleko ronda Sedlaczka u zbiegu Myśliwieckiej i Rozbrat.

- Te dodatkowe podpory stoją od dobrych kilku lat. Nie ukrywamy, że stan wiaduktów Trasy Łazienkowskiej nie jest najlepszy. Są wyeksploatowane i remont należy im się bez dwóch zdań. Dlatego wystąpiliśmy o wpisanie tego zadania do wieloletniej prognozy finansowej - przyznaje Karolina Gałecka z biura prasowego Zarządu Dróg Miejskich.

Po szczegóły odsyła jednak do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, bo to ta instytucja ma się zająć wiaduktami Trasy Łazienkowskiej. Mają 391 metrów, czyli niewiele mniej niż sam most (424,5 m) i składają się z aż 21 przęseł. - To dla nas nowy temat i nie zaczęliśmy jeszcze żadnych przygotowań do remontu wiaduktów nad parkiem Agrykola - informuje Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID. Dodaje, że prognoza finansowa przewiduje na te prace 25 mln zł w latach 2016-17. Tymczasem rozbiórka i odbudowa mostu Łazienkowskiego pochłonie blisko 105 mln zł, z czego mniej więcej połowę dołoży rząd.
Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.